vineri, 30 iulie 2010

Tarta cu nuca




Astazi aveam chef sa mananc ceva dulce, facut in casa. Mna...pofte de femeie insarcinata. :-)


Tot cautand printr-o carte cu bucate am gasit aceasta reteta. Mi-a atras atentia ca nu necesita multe ingrediente si parea si usor de facut.
Asa incat, am trecut la treaba.

  • Avem nevoie de:
- 3 oua
- 250 g zahar
- 150 g faina
- 150 g miez de nuca
- coaja de lamaie
- zeama de la jumatate de lamaie
- 1 plic zahar vanilat

  • Cum procedam:
- se mixeaza bine ouale intregi impreuna cu zaharul, pana se obtine o creme consistenta
- se adauga zaharul vanilat, faina, zeama si coaja de lamaie si nuca data la robot (dar nu foarte fin, ci bucati mai maricele) si se omogenizeaza foarte bine
- se unge tava cu ulei (sau unt) si se tapeteaza bine cu faina. Eu am folosit o tava rotunda, cu diametrul de 26 cm si cu pereti detasabili.
- se toarna compozitia in tava, se niveleaza bine si se da la cuptor, la foc potrivit, pentru aproximativ 30-40 min. Important e sa treaca testul scobitorii.
- se lasa sa se raceasca, se pudreaza cu zahar si... e numai buna de consumat.


Spre surprinderea mea a iesit o prajitura foarte gustoasa si crocanta deasupra, desi partea care nu imi place la ea este faptul ca se cam crapa la suprafata in momentul in care se taie.
Chiar si asa, eu una am savurat-o... :-)




Pofta mare!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu